tisdag 28 december 2010

Populäraste inläggen under 2010

Nu när året går mot sitt slut känner jag att det skulle vara kul att se igenom vilka inlägg som har varit populärast bland läsare. Även om bloggen bara har funnits i drygt ett halvår så har det skrivit en del inlägg ( 47 för att vara exakt).

1. Tidsdynamik: Portfölj baserad på månadseffekten

2. Dubbel 5: Nordiska aktier

3. Två RSI-strategier för OMXS30

4. Det långa perspektivet: MA200 på OMXS30

5. Candlestick: De fem gröna


De här är uppenbarligen vad folk är mest intresserade av, de vanligaste sökorden som leder till denna blogg (förutom kvantitativ analys) är ma200, tidsdynamik och formationer.
Jag planerar att expandera inom alla ämnen under 2011, speciellt formationer som är något jag personligen inte vet så mycket om.

För att utvärdera så kan jag säga att det har varit ett bra första år. Jag har fått fram några bra undersökningar av intresse för läsare och har under tiden hittat en del saker att lägga till min egen handel. En fin grund för ett ännu bättre 2011.

Gott Nytt År önskar Kvantitativ Analys!

KvA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar